top of page
Search
  • Writer's picturedgsitinurain

New me.

Updated: Jan 1, 2021


hello there! my name is ain and this is my story.


..........................................................................................................................................................................................


saya sejenis manusia yang tidak pernah kesah tentang skin care, asal pakai dan putih cukup. itulah saya dulu. sampailah satu tahap dimana saya baru sedar, yang jadi putih ni bukanlah suatu yang bagus tapi kulit yang sihat adalah yang terbaik. dan dulu juga saya pakai product yang ada merkuri hahaha. menyesal? ofcos! tapi sudah terjadi.


Then, saya pakai set Garnier Sakura White. dijadikan cerita, kakak saya suruh berhenti pakai sebab ada ingredients that can harmful our skin. you can check it here, https://cosmily.com/products/garnier-sakura-white-pinkish-radiance-gentle-cleansing-foam.


So, saya kena tukar lagi isn't it? saya pakai product simple ( it's a brand okay not just as simple as that hahaha). about this product, simple ni bila nampak green label, kita pun assume yang product ni selamat digunakan. but actually it's not. why? saya suka cleanser tau because it is the first thing we do before apply something on our face kan. Tapi sedih la lepas tau simple is not that good. you can check it over here,


to be short, kakak saya cerita pasal Mary Kay ni, lama sudah dia usha/usya product ni. Then, dia suruhlah beli basic set punya after dia consult saya. because back-story pernah terpakai skincare yang ada mercury. Time ni memang penat sudah cari product yang terbaik hahah.


dijadikan cerita, saya pun pakailah basic set tu, kakak saya bagitau yang bila pakai ni, for the first 6 months, kulit akan rasa kusam, gelap and so on sebab ingredients dalam basic set tu untuk repair my skin barrier. guess what? yes, syukur time saya kusam, tona tak sekata tu waktu pkpp, pkpb,pkp okay semua terjadi waktu start pkp.


Alhamdulillah, sekarang after over 6 months of using it, basic skincare routine saya terjaga and,


saya mau juga bantu kawan kawan saya diluar sana untuk dapatkan kulit yang sihat. Tbh, saya sangat-sangat excited mau share sama kamurang function every ingredients inside each product in Mary Kay. hehehe.


Product MaryKay ni tidak boleh sembarangan purchase if you didn't know your skin condition okay. So, here is the link, https://s.mkbit.io/vxqN

you can scan your skin thru online, we called it as ' virtual skin analyses'.

ada juga yang ftf but for now, just try link above tu okay? thanks in advance!


for consultation, it's free everyone. do not hesitate to chat me okay? love xoxo.


just remember, do it now or regret it later.


reminder: find a consultant that can help you to get a healthy skin.





5 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page